Pedagogia de l'empoderament
Bio
|
Hola, em dic Noemí i sóc pedagoga i mare de dues nenes. Creo, aprenc i comparteixo col·laborant i aprenent amb persones de diferents àmbits educatius i socials.
M'he especialitzat neuroeducació aplicada, i pedagogia de l'apoderament: desenvolupament de competències emocionals, comunicació positiva i metodologies actives. Assaboreixo la tricefalia escola-universitat-empresa per nodrir les formacions i aprendre dels diferents sectors amb els que col·laboro. Sóc orientadora de secundària, docent a la Universitat, formadora de formador(e)s i assessora pedagògica en el sector educatiu i editorial. |
Postgraduada en Neuroeducació i col·laboradora de la Càtedra en Neuroeducació UB-Edu1st de la Universitat de Barcelona. Em fascinen les sinapsis neuronals, especialment les que tenen a veure amb el cervell social i la capacitat de compartir i sumar esforços per un objectiu comú. En aquest sentit, m'interessa especialment l'acompanyament d'equips de treball, el descobriment del talent latent, i l'empoderament de les persones que en formen part. Sovint treballo amb Sikkhona, metodologia de la que en sóc certificada i que ens permet treballar de forma fluida i a molts nivells l'acompanyament emocional, el desenvolupament i les sinèrgies grupals.
Somio en un canvi de model social que sense cap mena de dubte ha de passar per un canvi de sistema educatiu que respecti les persones en la seva essència i en faciliti el seu empoderament. Un sistema capaç de cuidar la llavor del que som, sense etiquetes, prejudicis o colors prohibits. |
La meva trajectòria professional ha estat sempre vinculada a la innovació en diferents àmbits (educatiu, editorial, social i salut, principalment) i sovint vinculada a l'ús de la tecnologia des d'una mirada creativa i d'acompanyament. Aquest recorregut em va portar a fer un Màster en Direcció Multimèdia a La Salle (URL) i també a vincular-me al Grup d’Investigació PSITIC (Pedagogia, Societat i Innovació amb el suport de les Tecnologies de la Comunicació) de la Universitat Ramon Llull.
He tingut la sort d'implicar-me en la conceptualització i desenvolupament de projectes educatius com Tiching, altres d'educació per a la salut o xarxa horitzontal (H20) a l'Hospital Sant Joan de Déu, o de creixement organitzatiu a la Fundació Pere Tarrés i assessar en la conceptualització de projectes d'innovació a editorials com Didacta+ i Tekman Books. He viscut el ritme de la consultoria de projectes digitals de la mà d'empreses referents en el sector com el Grup Hedima i també vaig tenir la sort de liderar la direcció pedagògica d'una escola de persones adultes. |
Com a freelance, col·laboro de forma continuada amb les següents organitzacions (a les aprofito per agraïr la seva confiança):
- InnAtria Education. Espai de creixement, formació i divulgació amb arrel neuroeducativa que comparteixo amb la Iolanda Nieves i la Núria Tomàs.
- [ED]Building. Plataforma d’experts en educació de la que en sóc Directora Pedagògica i formadora.
- Càtedra de Neuroeducació UB-Edu1st de la Universitat de Barcelona i el Congrés Internacional de neuroeducació que se celebra anualment.
- Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Col·laboro com a docent al Màster d'Educació i TIC, i sóc tutota de Majors de 25 anys.
I mentre fluïm en aquest canvi segueixo aprenent i gaudint de persones que destil·len vocació i se'ls encén la mirada davant de nous reptes formatius. Persones autèntiques i valentes capaces de qüestionar-s'ho tot i fer seva la frase d'en Miquel Martí i Pol: "Que tot està per fer i tot és possible encara".
Col·laboracions destacades: